Opracowana przez Radę Pedagogiczną w dniu 16 listopada 2011r.
POWIEDZ MI, A ZAPOMNĘ. POKAŻ, A ZAPAMIĘTAM.
POZWÓL MI WZIĄĆ UDZIAŁ, A ZROZUMIEM
-
Przedszkole jest placówką preferującą twórczość artystyczną, muzyczną, plastyczną, teatralną, angażującą dzieci, rodziców i nauczycieli.
-
Programy przedszkola ukierunkowane są na dziecko, jego potrzeby, umożliwiają mu wszechstronny rozwój osobowości, dzieci korzystają z różnorodnych pomocy dydaktycznych, rozwijają swoje zainteresowania i zdolności, a nauczyciele działają metodami aktywizującymi.
-
Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.
-
Wychowankowie mają w nauczycielach wsparcie, a ci każdemu dziecku zapewniają podmiotowe traktowanie i dbają o jego wszechstronny rozwój. Wykwalifikowana kadra pedagogiczna, systematycznie doskonaląca swoje kompetencje, dostosowuje swoją pracę do zdiagnozowanych potrzeb dzieci oraz oczekiwań rodziców.
-
Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, angażuje ich do aktywnego uczestnictwa w różnorodnych działaniach przedszkola.
-
Nasze przedszkole jest kolorowe i przyjazne dzieciom, ciągle doskonalimy swoją bazę lokalową. Dzieci bawią się w przestronnych i dobrze wyposażonych salach. Posiadamy duży plac zabaw, ciągle wzbogacany o nowe i bezpieczne urządzenia terenowe, który zaspokaja potrzeby ruchowe dzieci i zachęca do spędzania czasu na świeżym powietrzu. Dbałość o dobrą bazę, wyposażenie, estetykę pomieszczeń i otoczenia dopełnia działania wychowawczo - dydaktyczne.
-
Oferta edukacyjna stwarza warunki do twórczości i rozwijania umiejętności taneczno – muzycznych oraz językowych.
-
Wszyscy przestrzegają praw dziecka, dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną.
-
Dzięki skutecznej promocji nasze przedszkole ma dobrą opinię w środowisku lokalnym.
-
Rozwijanie postaw twórczych dziecka poprzez stosowanie aktywizujących metod pracy i umożliwianie kontaktu ze sztuką.
-
Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka.
-
Sprzyjanie indywidualnemu rozwojowi dziecka, dostosowanie oddziaływań do jego potrzeb i możliwości.
-
Wyrównywanie szans rozwojowych i edukacyjnych wychowanków.
-
Rozwijanie uzdolnień oraz wspomaganie dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi.
-
Tworzenie warunków do rozwoju aktywności dziecka na różnych płaszczyznach jego działalności.
-
Przestrzeganie, upowszechnianie i czuwanie nad respektowaniem praw dziecka.
-
Wspomaganie rozwoju zawodowego nauczycieli.
-
Wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka, współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.
-
Organizowanie warunków działalności przedszkola oraz wzbogacanie jego bazy pozwalające na zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa oraz harmonijnego rozwoju i gwarantującego właściwą realizację zadań placówki.
-
Kształtowanie pozytywnego wizerunku przedszkola oraz promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym.
-
„Zanim będę uczniem” – Jolanta Kopała, Elżbieta Tokarska, wydaw. Edukacja Polska
-
„Entliczek pentliczek” Hanna Derewlana, Barbara Michalska, Joanna Świątek, Beata Wosińska, wydaw. Nowa Era
-
Program edukacji matematycznej prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej
-
„Metoda dobrego startu” M. Bogdanowicz
-
Pedagogika zabawy
-
Metoda kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona
-
Elementy naturalnej nauki języka E. Czerwińskiej
-
Elementy muzykoterapii i relaksacji
-
Techniki parateatralne
-
Gimnastyka twórcza R. Labana
-
Ruch rozwijający Weroniki Sherborne.
-
Wczesne rozpoznawanie uzdolnień dziecka oraz dysharmonii rozwojowych uwzględnianie ich w procesie wspomagania indywidualnego rozwoju.
-
Opracowanie i wdrażanie systemu pomocy pedagogiczno – psychologicznej w przedszkolu.
-
Stymulowanie rozwoju dziecka i przygotowanie go do podjęcia nauki w szkole.
-
Tworzenie warunków do rozwoju aktywności dziecka wobec siebie, innych ludzi i otaczającego go świata na różnych płaszczyznach działalności.
-
Kształtowanie umiejętności odbioru sztuki (rozwijanie wrażliwości estetycznej, wyobraźni, ekspresji plastycznej, muzycznej).
-
Wspieranie dziecka w osiąganiu sukcesów na miarę jego możliwości.
-
Doskonalenie metod i form współpracy ze środowiskiem i rodzicami.
-
Wspieranie rodziców w pracy nad rozwojem i edukacją dzieci – organizacja zajęć otwartych, konsultacji oraz zebrań dla rodziców.
-
Organizowanie zajęć adaptacyjnych dla nowo przyjętych dzieci.
-
Włączanie rodziców w działania związane z realizacją procesu dydaktyczno – wychowawczego.
-
Włączanie rodziców w działania artystyczne („Cała Polska czyta dzieciom”, konkursy plastyczne, muzyczne, sportowe, teatr rodziców).
-
Organizowanie uroczystości o charakterze rodzinnym.
-
Wspólna organizacja akcji charytatywnych.
-
Zaangażowanie rodziców w akcje ekologiczne (zbieranie baterii, puszek).
-
Udział w akcjach i programach ogólnopolskich.
-
Otrzymuje rzetelną i obiektywną informację o postępach i niepowodzeniach dziecka.
-
Wyraża swoją opinię i ocenia pracę przedszkola.
-
Czynnie uczestniczy w życiu przedszkola.
-
Prezentowanie życzliwej postawy wobec rodziców,
-
-
Dbałość o dobrą opinię placówki w środowisku lokalnym,
-
-
Popularyzowanie wychowania przedszkolnego,
-
Prowadzenie kroniki przedszkola oraz strony internetowej,
-
Organizację uroczystości ,
-
Zabieganie o notatki w prasie,
-
Prezentację w lokalnych mediach,
-
Dbałość o estetykę otoczenia wewnątrz i na zewnątrz budynku,
Etapy zbierania danych |
Cele ewaluacji |
Bieżące obserwowanie realizacji zadań |
|
Po zakończeniu każdego roku realizacji programu |
|
Rada Pedagogiczna