Prowadząca zajęcia: mgr Katarzyna Skorek
October
SECTION:
Autumn/ Jesień .
Autumn gifts/items/ Jesienne dary i pomocne przedmioty.
Forest animals/ Zwierzęta lasu.
Weather types- rozszerzenie tematu “pogoda”.
Emotions- Poznanie nowych emocji.
AIMS/ CELE:
- Kształtowanie umiejętności przywitania i pożegnania się w j. angielskim- doskonalenie,
- Oswajanie dzieci z brzmieniem języka obcego poprzez śpiewanie piosenek i zabawy ruchowe,
- Wdrażanie do reagowania na proste polecenia nauczyciela wydawane w j. angielskim,
- Poznanie/ przypomnienie rodzajów pogody. Poznawanie nowych rodzajów pogody.
- Umiejętność rozpoznawania oznak nadchodzącej jesieni, a także jesiennych darów w j. angielskim.
- Umiejętność odtwarzania ze słuchu prostych słów w języku angielskim, tj. z piosenek, poprzez lektorat. Rozpoznawanie słów, umiejętność odnalezienia odpowiednika w j. polskim.
- Mobilizacja dzieci do powtarzania słów i wypowiedzi w j. angielskim.
- Integracja grupy.
NEW WORDS/ NOWE SŁOWA:
Grupa 3- latków:
Colours:
Blue- niebieski- powtórzenie.
Red- czerwony- powtórzenie, z odnośnikiem do znaków jesieni.
Yellow- żółty, z odnośnikiem do znaków jesieni.
Green- zielony, powtórzenie.
Orange- pomarańczowy (new!)
Brown- brązowy (new!) (dla chętnych)
Weather:
Vocabulary/ Słownictwo:
Sunny- słonecznie
Rainy- deszczowo
Cloudy- pochmurno
Snowy- pada śnieg.
Windy- wietrznie (new)!
Stormy- burza (new!)
Feelings:
Vocabulary/ Słownictwo:
Happy- szczęśliwy
Sad- smutny
Angry- zły
Sleepy- śpiący
Hungry- głodny
Autumn/ Jesień:
Accessories/ gifts: vocabulary/ słownictwo:
Umbrella- Parasolka.
Squirell- wiewiórka.
Nuts- orzechy.
Hedgehog- jeż.
Mushroom- grzyb.
Apple- jabłko.
Pumpkin- dynia.
Leaf- liść.
Coat- płaszcz.
Forest animals/Zwierzęta lasu: vocabulary/ słownictwo:
Squirrel- wiewórka.
Bear- niedźwiedź.
Mouse- mysz.
Hedgehog- jeż (powtórzenie).
Fox- lis.
Owl- sowa.
Deer- sarna.
Rabbit- królik.
Grupa 4-, 5-, 6- latków:
Autumn/ Jesień: Vocabulary/ Słownictwo:
Accessories/ gifts:
Umbrella- Parasolka.
Squirell- wiewiórka.
Nuts- orzechy.
Hedgehog- jeż.
Mushroom- grzyb.
Apple- jabłko. Też forma aplle-s , mnoga!
Pumpkin- dynia. Też froma pumpikn-s , mnoga!
Leaf- liść.
Coat- płaszcz.
Rowan- jarzębina.
Chestnut- kasztan.
Acorn- żołądź.
Coat- płaszcz.
Basket- koszyk.
Carrot- marchewka (powtórzenie).
Plum- śliwka.
Forest animals/Zwierzęta lasu:
Squirrel- wiewiórka.
Bear- niedźwiedź.
Mouse- mysz.
Hedgehog- jeż (powtórzenie).
Fox- lis.
Owl- sowa.
Deer- sarna.
Rabbit- królik.
Moose- łoś.
Wolf- wilk.
Beaver- bóbr.
Woodpecker- dzięcioł.
Boar- dzik.
SFORMUŁOWANIA STOSOWANE W TRAKCIE ZAJĘĆ:
Hello!- Cześć!
Bye- bye!- cześć, pa pa! Starsze grupy- Goodbye!- forma grzecznościowa.
How many…? – Ile…?
Stand up- wstań.
Sit down- usiądź.
Take your seats- zajmijcie miejsca.
Dance – tańczymy/taniec.
Make a circle- zróbmy koło.
Jump- podskocz.
Close your eyes- zamknij oczy.
Open your eyes- otwórz oczy.
Wave – machać.
Run- biegnij.
Please, be quiet- proszę być cicho.
Cross your legs- usiądź z nogami skrzyżowanymi, tzw. “na kokardkę”.
Stretch – przeciągać się.
Bring me/give me…- przynieś mi…/Podaj mi…
What colour is it?- Jaki to kolor?
Skip – podskakiwać (z nóżki na nóżkę).
Please, choose (sth)- proszę, wybierz {coś}.
SONGS / PIOSENKI:
Grupa 3- latków:
- “Hello, can you clap your hands?” – repeating after teacher.
- “ How’s the weather?”- repeating and singing, drama imitations. https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
- “Open- shut them” https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y
- “Walking, walking”-https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs
- “ If you’re happy, happy”- about emotions, movement song. Drama imitations. https://www.youtube.com/watch?v=wqvQAcloTRQ&ab_channel=Noodle%26Pals
- Head Shoulders Knees And Toes | Noodle & Pals | Super Simple Songs- basic vocabulary about body parts.
https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs.
7. “Walking Walking | featuring Noodle & Pals | Super Simple Songs”- https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs
Grupy 4-, 5-, 6- latków
Odchodzimy od starych przywitanek
- “The hello song!” – singing with dancing. https://youtu.be/pqDEwPi7vxg?feature=shared
- “Hello song for kids”- https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU&ab_channel=TheSingingWalrus-EnglishSongsForKids
- “ Goodbye to YOU!” https://youtu.be/STMl4yjPpoM?feature=shared
- “AUTUMN song for children - English and Preschool students - Easy with karaoke version”- https://www.youtube.com/watch?v=8xXvVvAFEQQ&ab_channel=EasyMonkeySongs
- “Goodbye Song for kids | The Singing Walrus”- lovely song
https://www.youtube.com/watch?v=0LDArAJf7-c&ab_channel=TheSingingWalrus-EnglishSongsForKids
sEPTEMBEr
SECTION:
HELLO/CZEŚĆ !
COLOURS – KOLORY
HOW’S THE WEATHER?
HOW ARE YOU TODAY?
AIMS/ CELE:
- Kształtowanie umiejętności przywitania i pożegnania się w j. angielskim,
- Oswajanie dzieci z brzmieniem języka obcego poprzez śpiewanie piosenek i zabawy ruchowe,
- Wdrażanie do reagowania na proste polecenia nauczyciela wydawane w j. angielskim,
- Rozwijanie sprawności manualnej poprzez kolorowanie, wykonywanie kart pracy.
- Poznanie/ przypomnienie rodzajów pogody.
- Poznanie kolorów podstawowych, w starszych grupach- powtórzenie.
- Przypomnienie słownictwa o wakacjach (starsze grupy).
- Rozpoznawanie podstawowych emocji na kartach pracy, nauka nazw.
NEW WORDS/ NOWE SŁOWA:
Grupa 3- latków:
Colours:
Blue- niebieski
Red- czerwony
Yellow- żółty
Green- zielony
Weather:
Sunny- słonecznie
Rainy- deszczowo
Cloudy- pochmurno
Snowy- pada śnieg
Feelings:
Happy- szczęśliwy
Sad- smutny
Angry- zły
Sleepy- śpiący
Grupa 4-, 5-, 6- latków:
Places to visit:
Lake- Jezioro
Sea- morze
River- rzeka
Village- wieś
Mountains- góry
Abroad/ Other country- Za granicą/ inny kraj
Holiday:
Shells- muszle
Lifeguard- ratownik
Wave- fala
Swimming- pływanie
Trunks- kąpielówki dla chłopców
Beach ball- piłka plażowa
Camping- odpoczynek pod namiotem
Beach chair- leżak
Sunglasses- okulary przeciwsłoneczne
Bucket and spade- wiaderko i łopatka
Ants- mrówki
Sand castle- zamek z piasku
Beach- plaża
Barbecue- grillowanie
Umbrella- parasol
Starfish- rozgwiazda
CLASSROOM LANGUAGE /
SFORMUŁOWANIA STOSOWANE W TRAKCIE ZAJĘĆ:
Hello!- Cześć!
Bye- bye!- cześć, pa pa!
How many…? – Ile…?
Stand up- wstań
Sit down- usiądź
Take your seats- zajmijcie miejsca
Dance - machać
Make a circle- zróbmy koło
Jump- podskocz
Close your eyes- zamknij oczy
Open your eyes- otwórz oczy
Wave – machać
Run- biegnij
Please, be quiet- proszę być cicho
Cross your legs- usiądź z nogami “na kokardkę”
Stretch – przeciągać się
Bring me/give me…- przynieś mi…/Podaj mi…
What colour is it?- Jaki to kolor?
Skip – podskakiwać (z nóżki na nóżkę)
SONGS / PIOSENKI:
Grupa 3- latków:
- “Hello, can you clap your hands?” https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M
- “ How’s the weather?” https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
- “Open- shut them” https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y
Grupy 4-, 5-, 6- latków:
- “The hello song!” https://youtu.be/pqDEwPi7vxg?feature=shared
- “ Goodbye to YOU!” https://youtu.be/STMl4yjPpoM?feature=shared