Przedszkole Miejskie nr 16 ,,Grymuś" w Otwocku

Przedszkole Miejskie nr 16
ul. Karczewska 27A
05-400 Otwock

tel: 22 779 54 11

Język angielski

  Prowadząca zajęcia: mgr Katarzyna Skorek

October

 

SECTION:

 

 

Autumn/ Jesień .

 

Autumn gifts/items/ Jesienne dary i pomocne przedmioty.

Forest animals/ Zwierzęta lasu.

Weather types- rozszerzenie tematu “pogoda”.

 

Emotions- Poznanie nowych emocji.

 

                                      AIMS/ CELE:

 

  • Kształtowanie umiejętności przywitania i pożegnania się w j. angielskim- doskonalenie,

 

  • Oswajanie dzieci z brzmieniem języka obcego poprzez śpiewanie piosenek i zabawy ruchowe,

 

 

  • Wdrażanie do reagowania na proste polecenia nauczyciela wydawane w j. angielskim,

 

 

  • Poznanie/ przypomnienie rodzajów pogody. Poznawanie nowych rodzajów pogody.

 

  • Umiejętność rozpoznawania oznak nadchodzącej jesieni, a także jesiennych darów w j. angielskim.

 

  • Umiejętność odtwarzania ze słuchu prostych słów w języku angielskim, tj. z piosenek, poprzez lektorat. Rozpoznawanie słów, umiejętność odnalezienia odpowiednika w j. polskim.

 

  • Mobilizacja dzieci do powtarzania słów i wypowiedzi w j. angielskim.

 

  • Integracja grupy.

 

NEW WORDS/ NOWE SŁOWA:

 

Grupa 3- latków:

Colours:

 

Blue- niebieski-  powtórzenie.

 

Red- czerwony- powtórzenie, z odnośnikiem do znaków jesieni.

 

Yellow- żółty, z odnośnikiem do znaków jesieni.

    Green- zielony, powtórzenie.

   Orange- pomarańczowy (new!)

   Brown- brązowy (new!)  (dla chętnych)

 

Weather:

Vocabulary/ Słownictwo:

 

Sunny- słonecznie

 

Rainy- deszczowo

 

Cloudy- pochmurno

 

Snowy- pada śnieg.

Windy- wietrznie (new)!

Stormy- burza (new!)

 

Feelings:

Vocabulary/ Słownictwo:

 

Happy- szczęśliwy

 

Sad- smutny

 

Angry- zły

 

Sleepy- śpiący

Hungry- głodny

 

 

Autumn/ Jesień:

Accessories/ gifts: vocabulary/ słownictwo:

Umbrella- Parasolka.

Squirell- wiewiórka.

Nuts- orzechy.

Hedgehog- jeż.

    Mushroom- grzyb.

    Apple- jabłko.

    Pumpkin- dynia.

    Leaf- liść.

    Coat- płaszcz.

   

Forest animals/Zwierzęta lasu: vocabulary/ słownictwo:

 

   Squirrel- wiewórka.

   Bear- niedźwiedź.

   Mouse- mysz.

   Hedgehog- jeż (powtórzenie).

   Fox- lis.

   Owl- sowa.

   Deer- sarna.

   Rabbit- królik.

 

Grupa 4-, 5-, 6- latków:

 

Autumn/ Jesień: Vocabulary/ Słownictwo:

Accessories/ gifts:

 

Umbrella- Parasolka.

Squirell- wiewiórka.

Nuts- orzechy.

Hedgehog- jeż.

    Mushroom- grzyb.

    Apple- jabłko. Też forma aplle-s , mnoga!

    Pumpkin- dynia. Też froma pumpikn-s , mnoga!

    Leaf- liść.

    Coat- płaszcz.

    Rowan- jarzębina.

    Chestnut- kasztan.

    Acorn- żołądź.

    Coat- płaszcz.

    Basket- koszyk.

    Carrot- marchewka (powtórzenie).

    Plum- śliwka.

 

   Forest animals/Zwierzęta lasu:

   Squirrel- wiewiórka.

   Bear- niedźwiedź.

   Mouse- mysz.

   Hedgehog- jeż (powtórzenie).

   Fox- lis.

   Owl- sowa.

   Deer- sarna.

   Rabbit- królik.

   Moose- łoś.

   Wolf- wilk.

 

   Beaver- bóbr.

   Woodpecker- dzięcioł.

   Boar- dzik.

 

 

CLASSROOM LANGUAGE /

 

SFORMUŁOWANIA STOSOWANE W TRAKCIE ZAJĘĆ:

 

Hello!- Cześć!

 

Bye- bye!- cześć, pa pa! Starsze grupy- Goodbye!- forma grzecznościowa.

 

How many…? – Ile…?

 

Stand up- wstań.

 

Sit down- usiądź.

 

Take your seats- zajmijcie miejsca.

 

Dance – tańczymy/taniec.

 

Make a circle- zróbmy koło.

 

Jump- podskocz.

 

Close your eyes- zamknij oczy.

 

Open your eyes- otwórz oczy.

 

Wave – machać.

 

Run- biegnij.

 

Please, be quiet- proszę być cicho.

 

Cross your legs- usiądź z nogami skrzyżowanymi, tzw. “na kokardkę”.

 

Stretch – przeciągać się.

 

Bring me/give me…- przynieś mi…/Podaj mi…

 

What colour is it?- Jaki to kolor?

 

Skip – podskakiwać (z nóżki na nóżkę).

Please, choose (sth)- proszę, wybierz {coś}.

 

 

 

SONGS / PIOSENKI:

 

Grupa 3- latków:

 

  1. “Hello, can you clap your hands?” – repeating after teacher.

 

  1. “ How’s the weather?”- repeating and singing, drama imitations.  https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

 

  1. “Open- shut them” https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y
  2. “Walking, walking”-https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs
  3. “ If you’re happy, happy”- about emotions, movement song. Drama imitations.  https://www.youtube.com/watch?v=wqvQAcloTRQ&ab_channel=Noodle%26Pals
  4. Head Shoulders Knees And Toes | Noodle & Pals | Super Simple Songs- basic vocabulary about body parts. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs.

      7.  “Walking Walking | featuring Noodle & Pals | Super Simple Songs”-  https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs

 

 

  Grupy 4-, 5-, 6- latków

 

   Odchodzimy od starych przywitanek 

  

 

  1. “The hello song!” – singing with dancing. https://youtu.be/pqDEwPi7vxg?feature=shared
  2. “Hello song for kids”- https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU&ab_channel=TheSingingWalrus-EnglishSongsForKids

 

  1. “ Goodbye to YOU!” https://youtu.be/STMl4yjPpoM?feature=shared

 

  1. “AUTUMN song for children - English and Preschool students - Easy with karaoke version”- https://www.youtube.com/watch?v=8xXvVvAFEQQ&ab_channel=EasyMonkeySongs

 

  1. “Goodbye Song for kids | The Singing Walrus”- lovely song 

 

https://www.youtube.com/watch?v=0LDArAJf7-c&ab_channel=TheSingingWalrus-EnglishSongsForKids

 

sEPTEMBEr

SECTION:

HELLO/CZEŚĆ !

COLOURS – KOLORY

HOW’S THE WEATHER?

HOW ARE YOU TODAY?

AIMS/ CELE:

 

  • Kształtowanie umiejętności przywitania i pożegnania się w j. angielskim, 
  • Oswajanie dzieci z brzmieniem języka obcego poprzez śpiewanie piosenek i zabawy ruchowe, 
  • Wdrażanie do reagowania na proste polecenia nauczyciela wydawane w j. angielskim, 
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez kolorowanie, wykonywanie kart pracy. 
  • Poznanie/ przypomnienie rodzajów pogody.
  • Poznanie kolorów podstawowych, w starszych grupach- powtórzenie.
  • Przypomnienie słownictwa o wakacjach (starsze grupy).
  • Rozpoznawanie podstawowych emocji na kartach pracy, nauka nazw.

 

 

 NEW WORDS/ NOWE SŁOWA:

 

Grupa 3- latków:

Colours:

Blue- niebieski 

Red- czerwony 

Yellow- żółty 

Green- zielony

 

Weather:

Sunny- słonecznie

Rainy- deszczowo

Cloudy- pochmurno

Snowy- pada śnieg

Feelings:

Happy- szczęśliwy

Sad- smutny

Angry- zły

Sleepy- śpiący

 

Grupa 4-, 5-, 6- latków:

Places to visit:

Lake- Jezioro

Sea- morze

River- rzeka

Village- wieś

Mountains- góry

Abroad/ Other country- Za granicą/ inny kraj

 

Holiday:

Shells- muszle

Lifeguard- ratownik

Wave- fala

Swimming- pływanie

Trunks- kąpielówki dla chłopców

Beach ball- piłka plażowa

Camping- odpoczynek pod namiotem

Beach chair- leżak

Sunglasses- okulary przeciwsłoneczne

Bucket and spade- wiaderko i łopatka

Ants- mrówki

Sand castle- zamek z piasku

Beach- plaża

Barbecue- grillowanie

Umbrella- parasol

Starfish- rozgwiazda

 

CLASSROOM LANGUAGE / 

SFORMUŁOWANIA STOSOWANE W TRAKCIE ZAJĘĆ:

 

Hello!- Cześć! 

Bye- bye!- cześć, pa pa!   

How many…? – Ile…?

Stand up- wstań 

Sit down- usiądź

Take your seats- zajmijcie miejsca 

Dance - machać

Make a circle- zróbmy koło 

Jump- podskocz 

Close your eyes- zamknij oczy 

Open your eyes- otwórz oczy 

Wave – machać

Run- biegnij 

Please, be quiet- proszę być cicho 

Cross your legs- usiądź z nogami “na kokardkę” 

Stretch – przeciągać się

Bring me/give me…- przynieś mi…/Podaj mi…

What colour is it?- Jaki to kolor? 

Skip – podskakiwać (z nóżki na nóżkę) 

 

 

                                       

 

 

 

SONGS / PIOSENKI:

Grupa 3- latków:

  1. “Hello, can you clap your hands?” https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M
  2. “ How’s the weather?”   https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
  3. “Open- shut them” https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y
  4.  

Grupy 4-, 5-, 6- latków:

  1. “The hello song!”  https://youtu.be/pqDEwPi7vxg?feature=shared
  2. “ Goodbye to YOU!”  https://youtu.be/STMl4yjPpoM?feature=shared
mrowki
wieloryby
zaby
pszczoly
koty
zyrafy

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.